9th of March Can't Get Here Soon Enough

DEN NIONDE MARS flyttar jag och min pojkvän till Hammarbyhöjden. Ny lägenhet och jag längtar så. I väntan på att kunna mäta väggar och annat för att kunna bestämma vilka möbler vi ska ha så tittar jag runt på tavlor och fotografier.

På Fotografiska museet fanns för inte så länge sen en utställning av Vee Speers, en australiensisk fotograf, som jag tycker är fantastisk. Fotografierna var tagna på barn i olika utklädnader. Jag fastnade för en utav dom.
Lägenheten vi ska flytta till har mörkbetsade trägolv och vita väggar, vilket jag är så kär i. Han som bodde där tidigare totalrenoverade allt för bara ett och ett halvt år sedan, så allt känns verklige fräscht.
Eftersom allt är så vitt och svart ser jag fram emot att ta in färg i tavlor och fotografier.

En av mina favorit-konstnärer Danny Roberts (Jag väljer faktiskt att kalla honom för konstnär, han tecknar modeteckningar. Helt fantastiska.) har en webshop där man kan köpa hans tavlor. Jag skulle älska att ha någon av hans fina teckningar hängandes på väggarna. Åh, så fint det skulle bli.


Bilder: Danny Roberts


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0