Fashion & Lifestyle - Stockholms Auktionsverk


"JAG KÄNNER ATT jag vill sitta till höger. Så på höger sida och absolut inte längst fram, utan jag vill hålla lite koll på vad andra gör. Verkligen bara inte sitta där framme och titta på auktionsförrättaren. Gud så tråkigt. Han brukar alltid ha sådan tråkig kostym på sig och blå slips. Kom igen, blå slips?"

Hennes väninna fick inte ett enda ord sagt. Så fort hon öppnade munnen för att säga något kom en ny länga med ord från pratkvarnen. Väninnan suckade.
"Så ta någonting på höger sida, inte nämnvärt mot mittgången utan lite mer till höger. Var som helst blir bra. Jag går bort och hämtar katalogen." Hon hade en sådan utstuderad röst och sätt att uttala orden, klassiskt för vad man föreställer sig en östermalmslady ska låta som.
Hennes hår var i en kort frisyr på huvudet och monogrammet på väskan sade Louis Vuitton. Väninnan bara såg på henne, nickade utan att blinka. Troligtvis hade det alltid varit så. Bästa vänner sedan flickskolan och nu stod dom här nästan 30 år senare och det var fortfarande exakt likadant. Den ena sa och den andra lydde, vare sig hon ville eller inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0